En förstående dag

När jag vaknade imorse av ett krafsande följt av ljudet av porslin som välter (katt i väska på köksbord bredvid tekoppar) och vid frukosten upptäckte att båda katterna stod och krafsade i den då upphängda väskan, så slog det mig - de vet inte att bollen ligger i väskan för att det har plingat om den, eller för att de har sett den, utan helt enkelt för att det naturligtvis är kattmynta i den och att de har luktat sig till den!!

Jag föll i alla fall till föga och gav dem (d.v.s. ljus katt, det är han som bestämmer här hemma) bollen. Ljus katt inledde i vanlig ordning leksessionen med att gå runt och fräsa och morra och markera att det minsann är hans boll, och fortsatte sedan upp i sängen där han rullade runt förnöjt tillsammans med bollen.

70954-117



Kommentarer
Postat av: equilibrium

Jag har just nu väldigt mycket "hjälp" av min katt med flyttningen! *s* (ska mest visa sig och vara ivägen så att hon inte glöms bort)

2006-10-02 @ 14:15:28
URL: http://equilibrium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0