En hälsosam dag

Imorse började jag dagen med att sitta ute på altanen och fixa ordning bland mina papper. Att jag satt där ute delvis på grund av att ljus katt hade gömt sig under altanen spelar ingen roll, det viktiga är att jag vistades utomhus!

Eftersom jag på grund av ljus katt kom iväg sent till jobbet så tog jag bilen istället för att promenera dit, men det kompenserade jag upp genom en halvtimmes promenad på lunchrasten.

Efter jobbet åkte jag hem till syster och promenerade med henne och lilla H till lekparken där vi lekte och sedan promenerade tillbaka.

Under hela dagen så har jag hållt mig inom pointsgränsen och jag har gjort mina situps och ätit min äppelcidervinäger och druckit mitt vatten och noga tagit tid på hur länge jag har suttit framför datorn och TV:n.

Nu känner jag mig duktig eftersom alla de ovanstående aktiviteterna ger HälsoPoäng i Hälsoligan. Tidtagandet handlar om att man får poäng genom att tillbringa mindre än fyra timmar framför TV och dator under en dag. Jag vet, det låter mycket, men jag har bara ungefär fem minuter kvar av dagens kvot och ska därför gå och borsta tänderna och läsa bok istället.

Både tandborstning och bokläsande får jag HälsoPoäng för, och jag måste gå ut hårt den här veckan eftersom jag ligger på minus. Man får minus om man inte uppfyller veckans minimumkvot av HälsoPoäng eller har gått upp i vikt och jag (miss)lyckades med båda förra veckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0