En ombytlig dag

Imorse lurade jag iväg mig själv till jobbet med löfte om att jag skulle få ta bilen dit och att jag bara behövde sitta till lunch eftersom jag har ett pass på extrajobbet ikväll. Jag kikade in i mitt nya kontor och konstaterade att det fortfarande låg massa bråte där, och att det fortfarande saknades en dörr. Jag gick till mitt gamla kontor istället, och konstaterade att det stora skåpet med min bärbara dator i hade flyttats till okänd plats. Jag gick och frågade olika människor och kollade på olika ställen och konstaterade att skåpet stod bland all bråte på mitt nya kontor, och att datorn låg i skåpet, underst i en kartong som var stjälpt på högkant och fylld med mera bråte. Humöret var inte på topp och utsikterna för en bra dag kändes inte särskilt goda. Sen ringde D med planer på fika efter lunch. Fika är alltid trevligt och sällskap är ännu trevligare, och eftersom detta inte skulle ske förrän efter lunch så får jag vackert sitta kvar på kontoret och jobba tills dess. Nu sitter jag med en kopp te i handen och längtar till fika och tänker att det kanske blir en bra och produktiv dag trots allt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ska höra m mamma om kassen!

2006-09-09 @ 23:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0