En otäck dag

Igår när jag kom hem med bilen vid halv ett på natten så hittade jag för första gången ingen ledig plats på vår parkering. Folk kan inte parkera och ställer sig helt snett mittemellan två platser, så att färre bilar får plats! Trött som jag var så orkade jag inte köra någon annanstans med bilen, så jag pressade in den på en "plats" och var sedan tvungen att ta hjälp av den bredvidvarande bilens tak för att kunna klättra ut ur min bil...

Väl hemma såg jag att jag hade glömt balkongdörren öppen. Nu bor ju vi väldigt tätt inpå grannar åt alla håll, så det borde inte vara några problem, men eftersom jag lätt blir mörkrädd så förväntade jag mig naturligtvis att det någonstans i huset skulle stå en mördare och vänta på mig. Jag ringde J för att upplysa honom om detta och för att höra om han inte kunde dröja kvar i luren medan jag genomsökte huset, men fick till svar att han var rädd för att T, som han just då promenerade hem med, skulle bli uttråkad isåfall. Jag lovade då att ringa honom om jag skulle bli mördad, och avslutade samtalet.

Genomsökningen var mördarlös och jag gick så småningom för att sova. Nästa morgon när jag skulle äta frukost så möttes jag av denna syn i kylskåpet:
70954-103
Eftersom jag, mig veterligen, inte har några nattliga eskapader lika Herr T för mig, och inte kan se varför jag (som annars är vid mina sinnens fulla bruk) skulle ställa in en tallrik i kylskåpet utan något på eller under, så förstår ni väl alla vad det betyder? Varför mördaren avbröt sina mordiska planer och nöjde sig med att lämna ett budskap i form av en tallrik i kylskåpet vet jag inte, kanske har jag katterna att tacka för detta. Men jag vet att det är tydligt att J borde ta min oro på större allvar nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0