En slösande dag

Jag har ett stort problem - jag faller för all reklam av en viss typ. Den reklam som innebär att jag bara genom att skicka in en liten blankett kan få köpa två böcker för 9.90 styck + porto, få ett i princip gratis prov av äppelcidervinäger, eller prova på två nummer av en viss tidning för bara 49.90 + porto och dessutom få träningsset/filt/halsband/stegräknare e.dyl. på köpet. När det gäller just tidningsprenumerationer skulle man faktiskt kunna se det som ett beroende, jag kan helt enkelt inte låta bli när jag ser dessa erbjudanden! Därför har jag, just nu, alla dessa tidningar hemma samtidigt, varenda en införskaffad nyligen genom ett oemotståndligt erbjudande...
70954-110
Visst ser det bra ut på pappret: tre nummer av Tara plus halsband och parfym, allt för bara 68.50, och efter de första tre numren hamnar man automatiskt i en "bekväm" tillsvidareprenumeration om man inte säger upp tidningen i tid. Det låter bra, och det låter enkelt. Men även om jag kastar mig över datorn och säger upp tidningen dagen efter den första tidningen kommer, så tycks det inte räknas som "i tid", och jag lyckas alltid få två nummer till, med en tillhörande räkning på lika mycket som den ursprungliga summan. Och även om det kändes som ett kap att få två tidningar och en premie för bara 70 kronor, så är det inte alltid som premien känns riktigt värd de 140 kronor som det slutar med (minst). För även om 140 kronor kanske är billigt för ett halsband, så hade jag ju kunnat ta de pengarna till att köpa just det halsbandet jag ville ha istället! I alla fall, nu vet ni var alla mina pengar går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0