En välvårdad dag

Nej, jag är inte särskilt välvårdad och är nog inte på väg att bli det heller. Det var evigheter sen jag klippte håret, det börjar bli dags för den månatliga vaxningen på Rosmarin, och jag tycker fortfarande inte om att duscha. Min duschfobi har faktiskt gått så långt att jag har börjat duscha håret och kroppen separata gånger för att det av någon anledning känns lite mindre jobbigt...

Mitt hem är inte heller direkt välvårdat. Eftersom jag har ett pågående städprojekt och alltid prioriterar ordning framför renlighet så väntar dammsugaren sedan länge på att få ta itu med golven. Bananflugorna verkar dessutom ha flyttat in för gott. Även om jag äntligen har fått till den rätta blandningen av äppelcidervinäger, vatten och en gnutta diskmedel, och även om bananflugorna faktiskt villigt hoppar i och dränker sig en efter en, så tycks det alltid finnas några smarta jävlar kvar som inser att det räcker bra med att sitta och sniffa på kanten!
 De är förresten riktigt äckliga i närbild...

Vad som numera är välvårdat är min trädgård! Den har de senaste månaderna blivit alltmer lik en  djungel, och jag hade gett upp och tänkt tillåta det eftersom det ändå är höst. Men häromdagen kom jag på andra tankar och klippte gräset, och idag har jag rensat ogräs och klippt gräskanter så noga så att gården numera på sina fläckar nästan ser ut som en äkta pensionärsträdgård!

Kommentarer
Postat av: Equilibrium

Varför har du duschfobi? Det där med trädgård tycker jag är urmysigt att ha en, skittrist att rensa en. MEN jag kommer ha trädgård dit jag ska flytta (har det nu med) och har bestämt mig för att jag ska bli en sådan trevlig granne som påtar med fina blommor och sånt. För jag tycker det är vackert och det ser mysigt ut.
Föresten lät det läskigt det där med öppen altandörr och tomma tallrikar i kylskåpet =/

2006-09-12 @ 19:39:28
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Labil

Det är såklart inte en riktig fobi, jag ironiserar mest över mig själv. Men, jag tycker inte om att duscha, (förutom när jag känner mig riktigt smutsig vilket jag sällan gör) framförallt inte på morgnarna när jag är frusen och man blir blöt och kall. Bada är däremot väldigt trevligt, men det har jag inte fått på sistone p.g.a. spiralen, och så är det inte alla morgnar man hinner bada heller...

2006-09-13 @ 22:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0