En uppdaterande dag

Jag har klargjort det här förut; tomma dagar i bloggen är fulla dagar i det verkliga livet - den här gången ännu mer sant än tidigare. Min allra sötaste och bästa H har gått och gift sig och blivit Fru E, vilket med all rätt är det som varit i mitt absoluta fokus den senaste tiden. Mer om bröllopet någon annan gång, men naturligtvis var det alldeles underbart på alla sätt och vis, och det känns riktigt bra att ha fått vara med att fira kärleken hos två av de riktigt bra här i livet!

Om en knapp månad är det utflytt ur mitt älskade radhus och istället ska jag gå och bli stadsbo i en liten etta på 45 kvadrat... Jag kan visst se fördelarna med att bo i stan och jag inser att jag just nu inte har råd med något större än en etta, men förutom det allmänt dryga med bouppdelning, flyttstädning och själva flytten så känner jag mig skeptisk - är det nån som på riktigt tror att det passar mig att bo i en etta i stan?

Jag och J kämpar på med att försöka vara vänner, vilket tyvärr inte känns särskilt lätt just nu. Men jag kan inte tro att vi faktiskt skulle glida ifrån varandra efter allt vi har haft tillsammans och varit för varandra, och jag tänker inte ge upp eller sluta kämpa för vår vänskap även om det är jobbigt. Det faktum att jag nu har träffat någon annan ska inte behöva hindra att jag och J förblir vänner, och även om jag är väldigt glad i och för min nya relation så sörjer jag förstås samtidigt att det har blivit såhär mellan mig och J.

Idag är en sån dag då jag helst skulle ligga hemma under täcket hela dagen. Istället sitter jag på kontoret och försöker trösta mig själv med tända ljus, te, bloggande och deppmusik, men det är mycket möjligt att det bara gör det hela ännu värre...


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh! Du har hittat lägenhet! Skönt! Det är fantastiskt i stan!

2007-02-06 @ 10:09:16
Postat av: J

Du fick den! Grattis!

2007-02-06 @ 10:47:37
Postat av: Anonym

eftersom jag tröstar mig på jobbet med att läsa din blogg är jag mycket glad att du tröstar dig med att skriva! kram!

2007-02-06 @ 13:02:34
Postat av: syster

Nej, jag tror inte på riktigt att du kommer att trivas lika bra som du gjort i radhuset men jag tror på riktigt att du kommer att trivas bra och att du kommer att se många andra fördelar med att bo centralt och att bo litet. Tänk så mycket mindre att städa och fixa! Bara en buss från mig dessutom!

Vi ska nog fixa till din nya lägenhet så att den blir genommysig att bo i!

2007-02-09 @ 11:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0