En tillfredsställande dag

Imorse vägde jag 63,4 kilo. Jag har inte vägt så lite på åtminstone två och ett halvt år! Jag har också börjat kunna sova ordentligt på nätterna igen, vilket gör att jag känner mig lite mer energifylld än vad jag har gjort den senaste tiden. Dessutom är jag inne i en period där jag lyssnar på mycket ny musik och får mycket energi ifrån all bra musik som jag därigenom hittar. Senaste upptäckterna är Songs of Soil och Magnet som båda spelar sådär skönt soft musik som jag gillar.

Igår skulle jag, efter att ha spenderat nästan två timmar i händerna på en envist fönande praktikant till hårfrisörska, försöka köpa Utvandrarna (eftersom det är nästa bok på tur i vår lilla bokklubb). Jag gick till Akademibokhandeln eftersom den var närmast och eftersom den väl ändå anses vara mest välsorterad. Inte för att jag trodde att en bokhandel skulle behöva vara välsorterad för att sälja Utvandrarna, men det behöver den tydligen. Akademibokhandeln hade inte boken inne och den gick inte ens att beställa på grund av något krångel med en ny utgåva som var på väg! Istället gick jag till Gefle Antikvariat och hittade boken för 50 kronor. Jag språkade lite med mannen som jobbar där och tydligen måste de antagligen sälja om några månader om affärerna inte plötsligt börjar gå bättre.
Och däri ligger det befängda - Akademibokhandeln som trots att den bara säljer nya och populära böcker och diverse kringtrams ändå räknas som den mest välsorterade bokhandeln i den här stan, går uppenbarligen bra ekonomiskt samtidigt som Gefle Antikvariat som på alla möjliga sätt är trevligare och personligare och på sätt och vis betydligt mer välsorterad, hotas av nedläggning. Så, ni som läser här kan väl göra staden och bokläsandet en liten tjänst och kila ned på antikvariatet och köpa några böcker till er själva eller till någon annan?

För övrigt kunde jag inte på någon av handlarna eller alls i stan hitta Räddaren i nöden när jag före jul skulle köpa den till min bror, så jag var tvungen att beställa den från internet...

Kommentarer
Postat av: Camilla P

Jasså är det dit man ska gå om man vill hitta Utvandrarna alltså...Jag var på bibblan och letade den, men där hade dom bara massa megatjocka böcker med fler av böckerna i en, och jag var inte så sugen på att låna hem en sån där megabok, var ju bara intresserad av Utvandrarna....Ska nog knalla ner och stödja Gefle antikvariat jag också!

2007-01-18 @ 15:27:45
Postat av: Labil

Absolut, gör ett försök! Nu är det ju inte säkert att de har fler eftersom det är just ett Antikvariat, men du borde definitivt kolla i alla fall!

2007-01-18 @ 18:44:45
Postat av: Fröken K

Vad duktig du är med vikten :) och jätte bra tips om Antikvariatet, där brukar jag också köpa en del böcker. Dom har mycket att välja på.

2007-01-18 @ 22:15:11
URL: http://frokenk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0