Lax i ugn med västerbottenostsås

Jag tänker inte på något vis göra om det här till en receptblogg och jag tror mig heller inte ha så spännande recept att erbjuda, men eftersom jag tenderar att tappa bort alla recept som jag skriver på diverse konstiga ställen så ska jag börja skriva upp dem här istället så att jag har ordning på dem.

Igår åt vi lax i ugn med västerbottenostsås och här är (det något ospecifika) receptet som jag fått av mamma:
* Sätt ugnen på ca 200 grader
* Koka ihop 1 del matlagningsgrädde, 1 del creme fraiche och 1 grönsaksbuljongstärning
* Lägg tinade (eller halvtinade) laxfiléer i en ugnsform och krydda med salt och citronpeppar
* Täck laxen med västerbottenost och slå över gräddsåsen
* In i ugnen i ca 20-25 minuter
Pressad potatis är gott till och innan servering kan man lägga på godsaker som räkor och rom ovanpå laxen.

Kommentarer
Postat av: malin

ingen lök på laxen?

2010-04-29 @ 10:43:33
Postat av: L

Nej det vore ju synd.. bättre då med grädde på moset!

2010-04-29 @ 20:33:29
URL: http://adiaphora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0