Är vi lyckligare när håller oss sysselsatta?

En ny intressant artikel säger att vi är lyckligare när vi håller oss sysselsatta men att vår "instinkt" snarare favoriserar sysslolöshet. Jag köper det rakt av. T.ex. idag, när P har börjat jobba igen och jag fortfarande har några dagars semester kvar, har jag bara suttit hemma framför TV och dator och knappt tagit mig för ett vettigt jota (förutom en liten promenad då jag mötte upp P som var på väg hem från jobbet) trots att det fanns gott om möjligheter att sysselsätta mig med vettiga saker - och som vanligt när jag varit hemma nästan en hel dag så känner jag mig rastlös och uttråkad och lite ångestfylld. Dags att börja jobba emot instinkten lite hårdare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0