Trött på julmaten

Jag förstår inte det där tjatet om att vara trött på julmaten. Redan på annandagen hemma hos P's pappa började det i år. De hade lagat vanlig mat för att "man är ju så trött på julmaten". Varför förväntas man vara det efter bara några dagars ätande av den? Det är ändå smörgåsbord/buffé vi pratar om, det är ju inte som att "man" äter exakt samma sak varje gång. Sen stör jag mig enormt på det där "man:andet" - bara för att just du råkar vara trött på julmat betyder det inte att "man" är det!

Kommentarer
Postat av: Malin

Blev väldigt orolig när jag såg din rubrik, och tänkte att neej, nu är det en till sån där fjant som hävdar att "man är ju redan trött på julmaten". Men vilken tur att du tyckte tvärtom. jag är helt med dig!! Jävla fjantar! Vissa hävdar ju också att "man r ju trött på julmaten redan innan julafton kommer"....

2010-12-28 @ 06:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0