Gud, tomten och medwurst

Två underhållande kommentarer från de senaste dagarna som jag har svårt att släppa:

När jag och lilla H lekte i en lekpark på Brynäs i torsdags så tittade han på Staffanskyrkan och frågade varför det var kors på den (han kopplade det till gravar). Jag sa något om att det är för de som tror på gud och att man kan ha det även på annat.
H: Jag har en kompis på dagis som tror på gud.
Jag: Jaha, tror du på gud?
H: Nej, jag tror bara på tomten.
(nej, jag tänker inte stava gud med stort G, jag är ateist.. )

Häromdagen råkade jag köpa fel sorts ost (jag vill gärna stödja Ockelbo ost men jag blir inte klok på deras namnen och färger och vet aldrig vilken det är jag ska köpa). När jag bad P att smaka och tala om vad det var för slags ost jag köpt (de ska ju likna Herrgård och allt sånt bara de att de namnen är märkesskyddade) så funderade han länge ("hade det på tungan") innan han sa  "Nu vet jag vad det är.. det är ju medwurst!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0