Det var mysigare förr

http://www.gestrikemagasinet.se/articles/view/det-var-mysigare-forr

Håller helt med! Men igår, när vi kom hem nedkylda efter en promenad till stan i ogjort ärende (först skulle vi på begagnatmarknad på Polhem men de hade stängt i förväg för att sakerna var slut, och sen skulle vi på afternoon tea på Lido men de hade inget sådant eftersom det var skyltsöndag, så istället hamnade vi på Österns Pärla för en riktigt dyr och snudd på äcklig lunch...) så gjorde jag varm choklad och ostmackor som jag doppade i chokladen, och det kanske inte var lika mysigt som förut (om inte annat är det ju på något vis "förut" som man tänker på och längtar efter och kanske också försöker uppnå i såna lägen) men nog var det mysigt.

För övrigt gör jag numera ostmackorna på Lokalt bakat havrebröd (bakat av Mattes bröd i Ockelbo) från Din bagare - det är nog den godaste limpan jag någonsin ätit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0