Bokdagbok januari 2011

Bob Hansson: Gunnar

Bra, framförallt för att den var tankeväckande. Smart av Bob att förklä sina egna livsåskådningar i form av huvudkaraktärens funderingar i en roman. Tänkvärt om människors s.k. självhat och hur viktigt arbetet är för de flesta av oss för att vi ska känna att vi gör (och är!) något meningsfullt.


Alex Schulman: Skynda att älska

Mycket bra! Fin och kärleksfull beskrivning av Alex uppväxt och hans relation till sin pappa som fick mig att tänka på min egen uppväxt och mina egna föräldrar och också fundera lite på framtiden med lillkillen.


Alex Schulman
: Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött

Helt ok, men det mesta hade jag redan läst på hans blogg och det känns mer som just ett ihopplock av små betraktelser han tidigare skrivit än en bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0