Mot ett nyttigare liv: del 2

Mjukstart var ordet; den första veckan har jag gått ner knappt ett halvt kilo. Fast då har jag också ägnat veckan åt att äta upp allt onyttigt vi hade hemma i skåpen, och dessutom "råkat" köpt både pizza och godis vid ett varsitt tillfälle...

Förra veckan gick jag med i Viktväktarna Online och idag var det meningen att jag skulle börja viktväkta på riktigt, men jag har varken lust eller motivation så jag har utnyttjat min ångerrätt och gått ur igen. Delvis för att jag stör mig på att de bytt pointssystem så att jag måste lära om på nytt och delvis för att jag känner att jag inte orkar hålla på och krångla. Jag blev bjuden på lunch hemma hos H idag och vill då kunna äta utan att tjafsa om points.

Jag vill ha en mycket enklare metod, nåt i stil med tallriksmodellen men mer konkret - något som anger typ hur många deciliter/gram av kolhydrater, protein osv. som man bör äta, som man kan använda för att portionera snarare än räkna. Något så handfast skulle ju fungera även i situationer som restaurangbesök och när man blir bjuden på middag. Någon som har några tips om något liknande? En väldigt enkel modell skulle t.ex. kunna vara tallrikar utformade efter tallriksmodellen - sådana verkar finnas, men jag hittar ingenstans att beställa ifrån.


Kommentarer
Postat av: Malin

http://www.hallavikten.se/kopsida

2011-01-18 @ 10:08:47
URL: http://www.hallavikten.se/kopsida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0