Mot ett nyttigare liv

Min morgonvikt är nu 79.7, farligt nära 80-gränsen som jag inte alls vill kliva över (som i sin tur är tio kilo över en annan gräns som jag tidigare lovat att aldrig igen gå över...). Under graviditeten gick jag upp ca 12-13 kilo, och runt 10 av dem försvann av sig själva efter förlossningen. I början av december vägde jag 75-76 kilo, och har alltså lyckats gå upp 4-5 kilo efter det..

Eftersom jag ammar kan jag inte köra någon rivstart som den älskade pastadieten, så istället försöker jag peppa mig själv att börja viktväkta och tänker tills vidare mjukstarta med följande:

* Minst 30 minuters promenad per dag
* Inget konstant småätande - det ska gå minst en timme efter att jag ätit något tills jag får äta något alls igen
* Inget godis eller chips alls
* Inte köpa hem glass och fikabröd (men kan äta vid enstaka tillfällen om det bjuds)
* Inga mjukmackor
* Äta en portion mat, enligt tallriksmodellen, till lunch och middag
* Äta ordentlig frukost - gröt, yoghurt med müsli eller hårbrödsmörgåsar med gott om grönsaker och frukt
* Äta ordentliga mellanmål (t.ex. liten fruktsallad, smoothie eller hårdbrödsmörgås istället för bara en frukt)

Kommentarer
Postat av: Helen

Låter bra det där, likt det jag försöker göra! Vad är pastadieten?

2011-01-10 @ 14:09:48
URL: http://viktigtuppdrag.blogspot.com
Postat av: Linda

En rätt vettig 10-dagarsdiet med sallader och goda pastarätter från tidningen Slank.

2011-01-10 @ 14:49:52
URL: http://adiaphora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0