Ska det vara så svårt?

I går var vi på husvisning och i natt låg jag vaken i drygt två timmar och funderade på huset - jämförde det med andra hus vi tittat på, med bekantas hus och med mina drömmars hus och funderade på hur vi skulle kunna använda rummen och hur de skulle kunna inredas. Huset är jättefint och har ett bra pris och vi är nog intresserade, men förstås uppfyllde det inte riktigt alla mina drömmar...

Mitt drömhus är ett stort rött trähus med vita knutar och flera våningar. Det har sovrummen på en annan våning än sällskapsrummen så att jag och barnen kan sova ifred när P härjar med sina kompisar. Huset har två badrum (med badkar i ett av dem), minst fyra sovrum (ett till oss, ett till varje barn och ett kontor/hobbyrum) och två sällskapsrum alternativt ett större sällskapsrum i två "delar", samt helst också någon slags gillestuga (för TV-spelande och dylikt). Det har en stor avskärmad gård och ligger avskilt och naturnära men ändå rätt nära stan. I huset är allt färdigt och nytt och fräscht men ändå med en lantlig stil (särskilt i köket). Och förstås ska huset helst kosta under två miljoner, åtminstone klart under tre. När jag funderar på hus vi tidigare tittat på och på bekantas hus så uppfyller förstås inga hus de här kraven, men ändå, är det verkligen så mycket begärt..?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller helt med om dessa krav. Dock en grej till: Det ska vara varmt!

2011-01-14 @ 14:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0