En utmanande dag

Jag har varit konstigt trött hela kvällen och försökte därför gå och lägga mig tidigt. Men först kunde jag inte sluta prata med A i telefon, och när jag sen efter ytterligare ett samtal (den här gången med syster) väl somnade, så blev jag väckt efter en alldeles för kort stund av ett sms från henne, efter vilket jag inte lyckades somna om.

Så nu sitter jag här och kan lika gärna passa på att ta tag i Linas utmaning som jag skjutit upp i evigheter. "Uppgiften är följande: Du ska göra en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra att göra det samma och fortsätta kedjan." Det senare hoppar jag - jag ogillar "kedjor" och känner inte särskilt många som bloggar, men ni som känner er manade kan väl haka på!

1, Jag tycker inte alls om att duscha och undviker det därför i möjligaste mån. Ibland går det så långt så att jag duschar kroppen och håret varannan dag, bara för att slippa blöta ned hela mig på samma gång. Att bada gillar jag däremot, men det tycker jag mig sällan hinna med på morgnarna.

2, Jag har ingen som helst förmåga att hitta en gyllene medelväg när det gäller vad jag stoppar i mig - antingen frossar jag eller så viktväktar jag, det finns inga mellanting! Har jag varit onyttig en dag mitt i veckan så kan jag i regel inte börja vara nyttig igen förrän nästa måndag eftersom den pågående veckan då redan är "förstörd".

3, Jag bryr mig alldeles för mycket i vad andra tycker och tänker och är väldigt dålig på att genomföra saker utan att först snegla på hur andra utfört desamma tidigare. När jag skulle besvara den här utmaningen så var jag därför förstås först tvungen att gå in och kolla hur andra hade besvarat den, istället för att bara skriva på en gång på mitt eget sätt.

4, Jag pratar mycket och länge och har väldigt svårt att sluta när jag väl börjat. När jag hör på någon att personen vill avsluta ett samtal så blir jag stressad och pratar ofta bara snabbare och mer eller säger "jag måste bara säga att...", vilket i regel leder till minst tio minuters samtal till.

5, Jag är otålig och rastlös av mig och är därför väldigt dålig på att sitta stilla. På flera sätt - dels tycker jag inte om att vara stillasittande (åtminstone inte på stolar) och dels kan jag inte sitta stilla ens när jag ska föreställa stillasittande. När jag väl sitter stilla och är rastlös så hugger jag tag i närmaste föremål och pillar och skruvar med det tills jag lyckas ha sönder antingen föremålet eller något annat i dess närhet. H tröttnar aldrig på att berätta hur jag tydligen suttit och huggit i dynorna på hennes föräldrars soffa med en penna en gång, och nyligen så hade jag sönder min jacka genom att sitta och hacka i den med stiften på en liten glödlampa. Det faktum att jag är otålig av mig gör att jag ogillar att vänta (det var i väntan som jag lyckades ha sönder jackan), vilket i sin tur bara ökar på min oförmåga att komma i tid eftersom jag inte alls vill vara ute i god tid då det endast innebär en massa väntan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan stämma in precis i alla utom 1:an. Läskigt att läsa om sig själv...

2007-01-06 @ 12:48:13
Postat av: Labil

Och här går man runt och tror att man är originell... ;P

2007-01-06 @ 13:04:22
URL: http://adiaphora.blogg.se
Postat av: Camilla P

Hhahaa, vilken rolig utmaning! Den antar jag genast och skriver mina egenheter i min blogg!!!

2007-01-06 @ 21:01:32
Postat av: Camilla P

Oj......jag undrar om den här utmaningen var så bra för mitt rykte ändå jag...???? Förresten vad har du för msn? Tänkte vi kunde byta nyårskort med varann!!! Min msn är: [email protected]

2007-01-06 @ 21:44:06
Postat av: H

Skulle vilja försvara mig och säga att det ganska ofta är du själv som tar upp den gamla historian... Kan också lägga till att soffan var gammal och ful och halvvägs på väg till skroten. Tur att dina goda vaner är betydligt fler och övervägande än dessa fem. Dina fem ovaner är dessutom charmiga egenheter!! Delar med glädje duschfobin och bantingen med dig!!

2007-01-06 @ 22:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0